Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти

Наказ "Про організацію роботи з питань протидії насильства та булінгу"

Наказ "Про затвердження Порядку подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькуванню) та Порядку реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у Ков’язькому НВК"

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)

 

Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)"https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657-19

Процедура подання  (з дотриманням конфіденційності) заяви про випадки булінгу (цькування)

1.     Усі здобувачі освіти, педагогічні працівники закладу, батьки та інші учасники освітнього процесу повинні обов’язково повідомити директора навчального закладу про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

2.     На ім’я директора закладу пишеться заява (конфіденційність гарантується) про випадок боулінгу (цькування).

            3.     Директор закладу видає наказ про проведення розслідування та створення комісії з розгляду випадку булінгу (цькування), скликає її засідання.

            4.     До складу такої комісії входять педагогічні працівники (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булерів, керівник навчального закладу та інші зацікавлені особи.

          5.     Рішення комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів комісії.

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу

  1. Директор закладу має розглянути звернення у встановленому порядку.
  2. Директор закладу створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.
  3. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то директор ліцею повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
  4. Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про адміністративні правопорушення.

ПЛАН ЗАХОДІВ

РОСАВСЬКОЇ  ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ І-ІІІ СТУПЕНІВ

МИРОНІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ,

СПРЯМОВАНИХ НА ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЮ БУЛІНГУ В УЧНІВСЬКОМУ СЕРЕДОВИЩІ

 


з/п

ЗАХОДИ

Відповідальні за проведення

Термін виконання

1.

Перевірка приміщень, території закладу з метою виявлення місць, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу.

Заступник директора з господарчої частини

Упродовж року

2.

Проведення класних батьківських зборів «Запобігання та протидія булінгу в учнівському середовищі».

Класні керівники

1-11-их класів,

Практичний психолог

Згідно з графіком проведення зборів

3.

Інформування батьків про булінг та його види. Виступ-презентація на загальношкільній батьківській конференції

Практичний психолог

Вересень

4.

Нарада вчителів «Що потрібно знати про булінг». Виступ-презентація

Адміністрація

Практичний психолог

Вересень

5.

Засідання методичного об’єднання класних керівників «Профілактика булінгу як соціального явища в шкільному середовищі».

Голова м/о класних керівників Практичний психолог

Березень

6.

Організація та проведення годин класних керівників із питань попередження та запобігання булінгу, превентивного виховання, формування загальнолюдських моральних цінностей (тренінгових занять, тематичних квестів, психологічних ігор, дискусій, розмов по колу, «круглих столів», бесід, ситуативно-рольових ігор тощо).

Класні керівники

1-11-их класів

Упродовж року

7.

Проведення спільно з представниками Миронівського  відділу поліції головного управління Національної поліції заходів щодо попередження булінгу та відповідальність у разі його здійснення

Заступник директора з виховної роботи
Кл. кер.

 1-11-их класів

Упродовж року

8.

Психодіагностика здобувачів освіти (вибірково) на визначення схильності до агресивної поведінки

Практичний психолог

Упродовж року

9.

Проведення тематичних бесід, відеолекцій, тренінгових занять щодо запобігання та протидії булінгу, формування моральних цінностей за участю громадських організацій та провідних спеціалістів.

Заступник директора з виховної роботи
Кл. керівн.

 1-11-их класів

Упродовж року

10.

Систематичне здійснення аналізу створення безпечного освітнього середовища для здобувачів освіти, навчальних ситуацій.

Адміністрація

Кл. керівн.

 1-11-их класів

Упродовж року

11.

Перегляд та обговорення школярами тематичних відеофільмів

Класні керівники

 1-11-их класів

Упродовж року

12.

Підготовка пам’яток для здобувачів освіти «Як протидіяти булінгу».

Практичний психолог

Упродовж року

13.

Підготовка методичних рекомендацій для класних керівників щодо проведення заходів із питань попередження булінгу.

Заступник директора з виховної роботи

Упродовж року

14.

Тематичні години психолога та соціального педагога з питань протидії булінгу, створення доброзичливого мікроклімату  в колективі, формування моральних цінностей («Профілактика насильства в учнівському середовищі», «Що таке булінг? Як себе захистити?», «Що таке агресія? Як навчитися нею керувати?», «Як правильно дружити», «Причини виникнення боулінгу», «Конфлікт. Як його вирішувати» тощо).

Практичний психолог Соціальний педагог

Упродовж року

15.

Семінар класних керівників «Що таке булінг? Його різновиди та адміністративне покарання».

Голова м/о кл. керівників

Практичний психолог

Січень

16.

Поради «Як допомогти дітям впоратися з булінгом»

Практичний психолог

Упродовж року

17.

Батьківський всеобуч на тему «Безпечне середовище. Булінг. Адміністративні стягнення порушників».

Практичний психолог

Учитель правознавства

Січень

18.

Перегляд відео – презентацій «Булінг у школі. Як його розпізнати. Кібербулінг або агресія в інтернеті: способи розпізнавання та захист дитини» учнями 2-4-х класів

Класні керівники

Лютий

19.

Поради батькам, як зменшити ризик булінгу для своєї дитини

Кл. керівн.

Практичний психолог

Березень

20.

Перегляд відео – роликів «Нік Вуйчич про булінг у школі», «Булінг у школі та як з ним боротися »

Кл. керівн.

Соціальний педагог

Березень

21.

Години спілкування учням 2-11-х класів на тему «Кібербулінг»

Класні керівники

Квітень

22.

Тренінгове заняття «Як протистояти тиску та відстоювати власну позицію» учням 5-6 класів

Практичний психолог

Травень

23.

Анкетування учнів 2-11 класів «Насильство в родині»

Практичний психолог

Травень

 

            ДИРЕКТОР ШКОЛИ                                                                      Н. М. ХОДАТЕНКО

УВАГА!!!!!ВСЕ ЩО ПОТРІБНО ЗНАТИ ПРО БУЛІНГ