СТОРІНКА КЛАСНОГО
КЕРІВНИКА
ПОСАДОВІ ОБОВ'ЯЗКИ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА
Організовує:
• роботу по формуванню колективу класу;
• створення сприятливих умов для індивідуального розвитку і формування особистості учнів;
• життя колективу класу відповідно до вікових особливостей та інтересів учнів і вимог суспільства;
• пропаганду здорового способу життя; проводить фізкультурно-масові, спортивні та інші заходи, які сприяють зміцненню здоров'я учнів у класі;
• допомогу учням у навчальній діяльності, з'ясовує причини успішності, забезпечує їх усунення;
• вивчення учнями правил охорони праці, правил вуличного руху, поведінки в побуті, на воді тощо;
• умови для розвитку обдарованих дітей, вивчає особистість кожного учня в класі, його нахили, інтереси;
• учнів на проведення робочих загальношкільних лінійок;
• харчування учнів у шкільній їдальні;
• чергування учнів класу по школі та у шкільній їдальні згідно графіка;
• екскурсії до шкільного музею, роботу по збору матеріалів для поповнення експонатами шкільних музеїв.
Сприяє:
• розвитку в учнів навичок спілкування, допомагає учням вирішувати проблеми, які виникають у спілкуванні з товаришами, вчителями, батьками;
• здобуттю додаткової освіти учнями через систему гуртків, клубів, секцій, об'єднань, які організовуються в школі, закладах позашкільної освіти за місцем проживання;
• самовихованню і саморозвитку особистості учня, вносить необхідні корективи в систему його виховання;
• створенню сприятливих мікросередовища і морально-психологічного клімату для кожного в класі;
• покращенню умов здійснення навчального процесу, а також доводить до відома завідувача кабінету, дирекції школи інформацію про всі недоліки в забезпеченні освітнього процесу, які знижують працездатність учнів, негативно впливають на їхнє здоров'я.
• підвищенню своєї професійної кваліфікації;
• оформленню класного куточка, веденню літопису класу, роботі учнів у шкільній дитячій організації;
Здійснює:
• інструктаж учнів з безпеки життєдіяльності під час виховних заходів з обов'язковою реєстрацією в класному журналі чи журналі реєстрації інструктажів:
• відповідальність за життя і здоров'я учнів класу під час заходів які він проводить, а також за дотримання їхніх прав і свобод відповідно до законодавства України.
• постійний контракт з батьками учнів (особами, які їх замінюють); дотримання правил безпеки життєдіяльності під час здійснення навчального процесу та проведення виховних заходів; оперативне інформування адміністрації школи про кожен нещасний випадок, вживає заходів щодо надання першої долікарської допомоги; планування виховної роботи в класі;
• ведення у встановленому порядку документацію класу, контролює заповнення учнями щоденників і виставлення в них оцінок, заповнення та контроль ведення вчителями-предметниками класного журналу, систематичне ведення особових справ учнів; періодичне медичне обстеження;
• дотримання етичних норм поведінки, які відповідають громадському статусу педагога;
• роботу по профілактиці правопорушень серед учнів класу;
• роботу по вивченню листка здоров'я кожного учня і оформити відповідну
• сторінку класного журналу;
• ведення журналу обліку індивідуальної роботи з учнями, схильними до правопорушень, з учнями з неблагонадійних сімей та з дітьми, що потребують особливої педагогічної уваги;
• зв'язок з вчителем, що працював з класом у початковій ланці та з вчителями-предметниками з метою з'ясування: ступеня працездатності учня, ступеня пізнавальної діяльності, інтелектуальних можливостей школярів, дітей, що вимагають особливої педагогічної уваги; допомогу вчителям-предметникам в навчанні і вихованні учнів класу; постійний контроль за пропусками занять учнями, облік в шкільних журналах, класних щоденниках, у журналі обліку відвідування школи, активно реагувати на пропуски занять учнями без поважних причин.
Золоті правила класного керівника
1. Бути особистістю, до якої діти тягнутимуться.
2. Вчитель повинен викликати любов і повагу дітей до себе. А це можливо, коли він сам любить, поважає та піклується про кожну дитину, й у стосунках з нею чесний і відвертий.
3. У вчителя не має бути „любимчиків”, тоді дитина прислухатиметься до порад такого вчителя, виконуватиме його прохання, ділитиметься з ним найсокровеннішим.
4. Учитель має бути веселим, жартами підтримувати і заохочувати позитивне. Це наближає його до дітей і зберігає його серце та нерви у порядку.
5. Вчитель повинен правильно використовувати свій час, щоб поповнювати запас енергії завдяки природі, мистецтву.
6. Вчителю слід завжди бути доброзичливим. Немає в дитині нічого такого, що вимагало б жорстокості. Зло перемагають добром, любов’ю. Вчитель повинен бажати дитині лише добра, виховувати в неї добро своїми власними вчинками, і вона відповість тим самим.
7. Учителю варто читати більше наукової літератури. З такою людиною дітям завжди цікаво.
8. Завдання вчителя, як особистості: „знайди
себе в собі”, підкори себе собі, оволодіти собою і допомогти дітям зробити те саме.
9. Учитель повинен володіти мистецтвом індивідуальних бесід з дитиною, вміти вислухати її, підтримати в ній вогник самоповаги.
10. Класний керівник має створити доброзичливий учнівський колектив, в якому кожна дитина пам’ятає, що поруч з нею людина, з інтересами якої треба рахуватися.
Циклограма роботи класного керівника
Щоденно:
· З’ясування причин відсутності учнів на заняттях, фіксація пропусків у класному журналі.
· Бесіди з учнями, що запізнюються.
· Організація чергування в класі.
· Індивідуальна робота з учнями.
· Контроль зовнішнього вигляду школярів.
· Організація харчування дітей.
Щотижня:
-
Проведення пресінформації
-
Проведення виховної години.
-
Перевірка щоденників (ведення записів про проведенні виховні заходи – загальношкільні та класні).
-
Проведення заходів у класі за планом роботи.
-
Ведення фото літопису класу.
-
Організація колективних творчих справ учнів.
-
Робота з активом класу, організація діяльності органів учнівського самоврядування.
-
Контроль за виконанням доручень.
-
Організація прибирання пришкільної території.
-
Робота з батьками.
-
Робота з учителями, що працюють у класі.
-
Зустріч зі шкільним лікарем (медсестрою), отримання довідок про хвороби учнів.
-
Ведення щоденників психолого-педагогічних спостережень.
-
Оформлення звітів та планів для ЗВР.
Щомісяця:
-
Перевірка щоденників (виставлення оцінок за місяць).
-
Проведення класних зборів.
-
Проведення бесіди з безпеки життєдіяльності.
-
Організація чергування класу по школі.
-
Відвідування уроків учителів-предметників у своєму класі.
-
Тестування та анкетування учнів з метою вивчення їхніх індивідуальних особливостей та аналізу розвитку учнівського колективу.
-
Контроль за станом підручників.
-
Проведення лекторію для батьків.
-
Зустрічі з батьківським активом.
-
Відвідування учнів удома.
Один раз на семестр:
-
Проведення відкритого виховного заходу.
-
Оформлення класного журналу за підсумками семестру, складання звіту.
-
Заповнення табелів успішності та видавання їх учням.
-
Проведення батьківських зборів.
-
Участь у роботі семінару, методичного об’єднання класних керівників.
-
Аналіз виконання плану роботи, корекція плану виховної роботи.
-
Складання плану роботи на канікули.
Один раз на рік:
-
Аналіз та складання плану виховної роботи.
-
Оформлення особових справ учнів.
-
Статистичні відомості про клас (на 5 вересня).
-
Робота з підручниками (видача на початку навчального року та здавання в бібліотеку наприкінці року).
-
Написання характеристик (за необхідністі)
-
Положення по класній годині
1. Класний годину в школі є однією з основних форм організації виховної діяльності класного керівника з класним колективом.
2. Класний годину ґрунтується на принципах, викладених у концепції виховної системи школи.
Принцип природовідповідності передбачає, що виховання повинно ґрунтуватися на науковому розумінні природних і соціальних процесів. Цей принцип вимагає, щоб зміст, методи і форми взаємодії педагогів і вихованців враховували необхідність певної статевої та вікової диференціації. Даний принцип також передбачає культивування певних етичних установок по відношенню до природи, до біосфері в цілому, природоохоронне знання, мислення і поведінку.
Принцип культуровідповідності полягає в тому, що освіта і виховання повинні відкривати двері в світову культуру через осягнення цінностей і норм конкретної національної та міської культури. Цей принцип вимагає залучення дитини до різних цінностей культури етносу, суспільства, цивілізації в цілому; до побутової, фізичної, духовної, моральної, матеріальної культур. Даний принцип вимагає постійного рівноваги з навколишнім соціумом (тобто повинен враховувати динаміку змін у суспільстві).
Принцип гуманізації передбачає «олюднення» системи через реалізацію особистісно орієнтованого підходу до організації навчально-виховного процесу.
Принцип диференціації у вихованні передбачає створення умов для засвоєння знань оптимальним для кожної дитини способом, темпом, в оптимальному обсязі, з необхідним відбором змісту, форм і методів виховання.
Принцип системності показує, що тільки через системний підхід до організації життєдіяльності можливо забезпечити цілісність становлення особистості вихованця, яка сама по собі також є системою, але не існуючої поза відносин з подібними системами. Цей принцип стверджує, що неможливо взаємодію тільки з одним елементом системи, взаємодія завжди комплексно і чинить вплив на всю систему.
Класний годину сприяє вирішенню наступних педагогічних завдань:
• збагачення учнів знаннями про природу, людину, суспільство, культуру, техніку;
• засвоєння дітьми умінь і навичок пізнавальної і практичної діяльності;
• формування і розвиток емоційно-чуттєвої сфери та ціннісних відносин, особистості дитини;
• сприяння виявленню і розвитку індивідуальності, розкриття особистісного потенціалу учня, його творчих та інших здібностей;
• формування і розвиток класного колективу.
3. Тематика класних годин визначається класним колективом на класних зборах (класним керівником спільно з учнями та їх батьками) в кінці кожного навчального року на майбутній навчальний рік.
4. Творчі об'єднання класних керівників 1-4; 5-6; 7-8; 9-11 класів визначають традиційні класні години на навчальний рік згідно з аналізом виховної роботи минулого навчального року, з цілями і завданням на майбутній навчальний рік.
5. Форми, місце і час проведення класного години обирає класний колектив під керівництвом класного керівника.
6. Класний керівник при підготовці і проведення класної години є його основним координатором і несе відповідальність за реалізацію виховного потенціалу класного години.
7. Класний керівник вносить в загальний розклад класних годин приблизну дату, час і місце проведення заходів в своєму класі.
8. В кінці навчального року кожен класний керівник подає методичну скарбничку школи одну сценарну розробку тематичного класного години.